Ofte stillede spørgsmål

Hvor ser jeg priser og indhenter tilbud?

I kan se alle priser på såvel produkter som tryk. Anvend "Beregn Pris" til at udregne prisen (vores tilbud til jer), total prisen er jeres pris uden moms og levering. Det er nemt og hurtigt


Hvilken type filer skal i bruge til tryk?

Vi skal bruge trykfiler som er i vektorgrafik. Når en fil er i vektorgrafik er der kurver om alle detaljer, det indebærer at jeres artwork er i bedste kvalitet, uanset størrelse og det vil ikke ændre sig i processen. Har i ikke en vektorfil, så fortvivl ikke, ofte kan vi hjælpe. En .jpg, .png eller .gif file er ikke i vektorgrafik, men i en lav opløsning, som typisk anvendes på internettet, men ikke til tryk.


Hvordan finder i ud af hvilke farver vores tryk skal have?

På næsten alle reklameartikler trykkes i Pantone farver, det har den fordel, at farverne i trykket er næsten ens hver gang. Alle farverne i Pantone skalaen har et nummer, som vi skal bruge. Har I ikke Pantone farverne, kan vi hjælpe, men vi anbefaler at i først spørger den grafiker, som har designet logoet.


Hvad er leveringstiden, hvad måler produktet...?

Under fanebladet "Beskrivelse" står mange nyttige oplysninger, blandt andet leveringstiden. Ofte kan vi godt levere hurtigere, kontakt os på mail eller telefon og spørg!


Hvor på et produkt kan i trykke?

På alle produkter kan i, under fanebladet "Trykområder", se hvor på produktet og hvor stort vi kan trykke.


Hvor finder vi tryk skabeloner til produkter med "Allover tryk"?

På alle produkter hvor der trykkes på hele produktfladen, er der et faneblad "Templates" hvor i kan downloade en skabelon til designet.


Hvornår begynder i at trykke?

Vi igangsætter ikke tryk før i har godkendt en digital korrektur, som viser hvordan trykket kommer til at se ud.


Hvordan bestiller vi?

Når du har fundet produktet i ønsker at bestille klikker du på "TILFØJ TIL KURV". Vælg antal og udfyld felterne. Upload trykfilen og/eller skriv den tekst i ønsker tryk på produktet. Nederst på denne side kan i skrive kommentarer, hold jer ikke tilbage. Klik videre, gennemgå oversigten der fremkommer, ser det korrekt ud?. Klik Bestil. Ved første bestilling, skal i udfylde sædvanlige praktiske oplysninger. Der er også felter til "EAN nr". til offentlige virksomheder og eventuelt "Indkøbsnummer". Gennemgå oplysningerne og "Send ordre" når alt ser rigtigt ud. Du er færdig og vi takker for ordren.


Nu har vi bestilt, hvad så?

Hos Callas gennemgår vi alle detaljer og er der udfordringer kontakter vi jer.


Vores lager er næsten tomt, hvordan genbestiller vi?

Log ind på callas.dk med jeres adgangskode og klik på "Min konto" øverst på siden. Find den gamle ordre og klik på "Genbetil" ude til højre. Ovennævnte proces gentages.